ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ

Ραγδαίες εξελίξεις: Καταργούνται τα μετρητά – Κλείνουν οι τράπεζες

adv


 Τράπεζες: Οι ηλεκτρονικές πληρωμές μπαίνουν πλήρως στη ζωή μας, καταργώντας όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.


Σταδιακό «λουκέτο στα καταστήματα τραπεζών και νέοι τρόποι συναλλαγών. Ολοταχώς και για την κατάργηση των μετρητών. Όλες οι εξελίξεις στο
 xristika.gr.

Νέες ευκαιρίες ανοίγει για την Cardlink η συνεργασία που υπέγραψε με την Wordline, που αποτελεί την κορυφαία εταιρεία στις ηλεκτρονικές πληρωμές και υπηρεσίες στην Ευρώπη και τέταρτη παγκοσμίως.

Ο γαλλικός όμιλος αποκτά το 92,5% της εταιρείας και καθίσταται κυρίαρχος μέτοχος, αναλαμβάνοντας τα ηνία από τον όμιλο Quest, που αποεπένδυσε αποκομίζοντας σημαντικό όφελος και στόχος της είναι νέες επενδύσεις και συνεργασίες με τραπεζικά ιδρύματα και επιχειρήσεις.



Ο όμιλος της Worline έχει επιλεγεί ως στρατηγικός τεχνολογικός συνεργάτης κορυφαίων τραπεζικών ιδρυμάτων διεθνώς, δημόσιων ευρωπαϊκών και μη οργανισμών και επιχειρήσεων ανά τον κόσμο. Το 2020 κατέγραψε τζίρο 4,8 δισ. ευρώ και σκοπός της εταιρείας είναι να προωθήσει τις ηλεκτρονικές πληρωμές με στόχο την άμεση και ασφαλή εξυπηρέτηση επιχειρήσεων και ιδιωτών.

Οι υπηρεσίες που προσφέρει Worldline στους τομείς των εμπορικών υπηρεσιών περιλαμβάνουν τερματικά, λύσεις και υπηρεσίες, χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών συναλλαγών και συναλλαγών μέσω κινητού τηλεφώνου σε τοπικό και διασυνοριακό επίπεδο, ευρύ χαρτοφυλάκιο τερματικών πληρωμών, καθώς και ηλεκτρονικά εισιτήρια και ψηφιακές υπηρεσίες στο βιομηχανικό περιβάλλον.

Στη χώρα μας τις εξελίξεις πυροδοτούν οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών σε συνδυασμό με την αποεπένδυση των τραπεζών από την αγορά των υπηρεσιών αποδοχής καρτών.

Έχει προηγηθεί το Μάρτιο η συμφωνία της τράπεζας Πειραιώς με την Euronet Worldwide για την πώληση του 100% των υπηρεσιών αποδοχής καρτών της Τράπεζας, έναντι τιμήματος που ανήλθε στα 300 εκατ. ευρώ.

Η Cardlink ιδρύθηκε το 2004 και αποτελεί το μεγαλύτερο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στην Ελλάδα με περισσότερα από 250.000 POS, 10.000 καταστήματα e-commerce και 400 εκατομμύρια συναλλαγές ανά έτος.

Πελάτες της είναι η Alpha Bank και η Eurobank, οι οποίες έχουν ανακοινώσει την πρόθεσή τους αποεπενδύσουν από την αγορά των υπηρεσιών αποδοχής καρτών, ακολουθώντας το παράδειγμα της τράπεζας Πειραιώς.



Έτσι αν και η Cardlink δεν προσέφερε μέχρι τώρα ανάλογες υπηρεσίες merchant business, η συνεργασία της με την Worldline, θα της επιτρέψει να εξετάσει και τέτοιους είδους υπηρεσίες.

Κοινός παρονομαστής των παραπάνω εξελίξεων αποτελεί το γεγονός ότι οι παραδοσιακές τράπεζες δεν μπορούν πλέον να ανταγωνιστούν τις τεχνολογικές εταιρείες στον τομέα της αποδοχής καρτών, μεταβιβάζοντας τη σχετική δραστηριότητα, αλλά και αυτή της εγκατάστασης τερματικών.

Οι τράπεζες κρατούν από την πλευρά τους τη σχέση τους με τον πελάτη και μεταβιβάζουν τη δραστηριότητα της αποδοχής σε τεχνολογικούς ομίλους, εξέλιξη που εκτός από την ενσωμάτωση των τεχνολογικών εξελίξεων, θα επιτρέψει και τη μείωση του κόστους των προμηθειών.

Η Ελλάδα είναι μεταξύ των αγορών που έχουν υψηλό αριθμό εγκατεστημένων POS που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία φθάνουν τις 700.000, από τα οποία το ένα τρίτο είναι τερματικά της Cardlink.

Η υψηλή κάλυψη επέτρεψε και τη γενικευμένη χρήση των ανέπαφων συναλλαγών λόγω της πανδημίας, που σύμφωνα με τα στοιχεία της Cardlink ανήλθε στο 85% των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν το 2020 έναντι 58% το 2019.

Παρά τα διαδοχικά lockdown στην οικονομία το πλήθος των συναλλαγών σε τερματικά POS αυξήθηκε κατά 10% σε σχέση με το 2019, ενώ η μέση αξία της συναλλαγής διαμορφώθηκε στα 32 ευρώ.

Εκρηκτική την ίδια στιγμή ήταν η αύξηση των συναλλαγών στο e-commerce, που έφτασε το 60% σε σχέση με το 2019, μια τάση που καθοδηγήθηκε μεν από τις συνθήκες του lockdown στην οικονομία, αλλά παγιώνει τη μεταστροφή της αγοράς στις νέες καταναλωτικές συνήθειες.

Η εκρηκτική άνοδος του e-commerce business, συνέβαλε και στη μείωση της μέσης αξίας της συναλλαγής, που στα τέλη του 2020 διαμορφώθηκε στα 64 ευρώ από 84 ευρώ το 2019.

Τράπεζες: Τέλος τα καταστήματα – Έτσι θα γίνονται οι συναλλαγές

Σε μια νέα εποχή περνάνε οι τραπεζικές συναλλαγές, με τον πρωθυπουργό να ανακοινώνει την εφαρμογή Know your Customer, μαζί με τον υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη. Πώς θα γίνονται πλέον οι συναλλαγές; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Την εφαρμογή Know your Customer παρουσίασε στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, παρουσία του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιάννη Στουρνάρα.

Μέσω του Know your Customer οι πολίτες θα μπορούν να επικαιροποιήσουν στοιχεία που χρειάζεται η τράπεζά τους μέσω των μητρώων του Δημοσίου, δίχως να απαιτείται να πάνε σε υποκατάστημα, να καταθέσουν οποιοδήποτε έγχαρτο πιστοποιητικό, ή να υποβληθούν σε κάποια γραφειοκρατική διαδικασία.

Η ενημέρωση γίνεται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά, εξαλείφοντας άκοπα την ταλαιπωρία που ενέχει η τακτική επικαιροποίηση στοιχείων.

«Η νέα διαδικασία όχι απλά καταργεί τη γραφειοκρατία, αλλά προστατεύει ακόμα πιο αποτελεσματικά τα προσωπικά μας δεδομένα», τόνισε κατά την έναρξη της παρουσίασης ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας πως «η δράση αυτή ωστόσο, έχει και ένα έντονο αναπτυξιακό πρόσημο, καθώς απλοποιεί το άνοιγμα και τη διαχείριση των τραπεζικών λογαριασμών, διευκολύνοντας τους πάντες. Τους απλούς καταθέτες, τους επιχειρηματίες, αλλά φυσικά κάνοντας πιο απλή, πιο εύκολη και τη δουλειά των υπαλλήλων των τραπεζών».

«Πρόκειται για ένα ακόμα σημαντικό βήμα από τα πολλά τα οποία έγιναν μέσα στην πανδημία, φέρνοντας τη χώρα πιο κοντά στη νέα εποχή. Και όπως δείχνει εξάλλου και η εμπειρία του gov.gr, το οποίο πριν από λίγο συμπλήρωσε ένα χρόνο ζωής, αλλά όπως απέδειξε και η άρτια ψηφιακή οργάνωση των εμβολιασμών, η τεχνολογία μπορεί να γίνει σύμμαχος του πολίτη και της κοινωνίας, αλλά ταυτόχρονα και μέσο ανάπτυξης της οικονομίας», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Όπως προανήγγειλε ο πρωθυπουργός «βήματα όπως αυτό θα συνεχιστούν σε όλους τους τομείς και δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ένα μεγάλο μέρος των δράσεων που θα χρηματοδοτήσει το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0» αφορούν ακριβώς τη συνέχιση αυτής της ψηφιακής μετάβασης».

Σύμφωνα με πληροφορίες η δράση θα επεκταθεί το επόμενο διάστημα και σε άλλες δραστηριότητες στις οποίες οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να υποβάλουν παρόμοια στοιχεία, όπως πάροχοι τηλεπικοινωνίας και ασφαλιστικοί φορείς.

«Είναι μία σημαντική βελτίωση και σε ό,τι αφορά την περιττή γραφειοκρατία και σε ό,τι αφορά γενικότερα την εξυπηρέτηση του πολίτη. Και τα επόμενα βήματα αφορούν όχι μόνο τους πολίτες αλλά και τις επιχειρήσεις.

Θα εντάξουμε το ΓΕΜΗ στην πορεία για να μπορούμε να έχουμε υπηρεσία Know your Customer και για τις επιχειρήσεις και θα προχωρήσουμε με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και τους ασφαλιστικούς φορείς. Αλλά το πρώτο ισχυρό βήμα έγινε από τις τράπεζες», σημείωσε ο κ. Πιερρακάκης.

«Θεωρούμε και εμείς ότι είναι μία σημαντική μεταρρύθμιση, από αυτές που δεν φαίνονται αλλά έχει πολύ μεγάλη ουσία και εξοικονόμηση χρόνου, κόστους, ταλαιπωρίας. Και επίσης εξυπηρετεί τον πολίτη. Είναι, δηλαδή, μία μεταρρύθμιση η οποία θα φανεί», δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Στουρνάρας.

«Τρία είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του, όπως καταγράφηκαν και παρουσιάστηκαν, διευκολύνονται οι τραπεζικές συναλλαγές, περιορίζεται η γραφειοκρατία και βελτιώνει την καθημερινότητα του πολίτη. Το ενθαρρυντικό στοιχείο είναι ότι ο υπουργός ανέπτυξε και τα επόμενα βήματα για να ολοκληρωθεί η διαδικασία», ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Επισημαίνεται ότι η σύνδεση στην υπηρεσία γίνεται μέσω του gov.gr ή μέσω του συστήματος e-banking της εκάστοτε τράπεζας, και επιτρέπει τη μεταφορά στοιχείων ταυτότητας, επικοινωνίας, εισοδήματος και επαγγελματικής δραστηριότητας, με προϋπόθεση τη συγκατάθεση του πολίτη.

Η νέα διαδικασία αναβαθμίζει την προστασία των προσωπικών δεδομένων, καθώς οι τράπεζες θα λαμβάνουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία που ορίζει ο νόμος. Παράλληλα, η ηλεκτρονική υποβολή συγκεκριμένων στοιχείων είναι σαφώς ασφαλέστερη από την προσκόμιση φωτοτυπημένων εγγράφων που συχνά περιέχουν πολύ περισσότερα στοιχεία από τα αναγκαία.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η δράση Know your Customer αφενός καθιστά τον πολίτη κυρίαρχο των προσωπικών δεδομένων του, δίνοντάς του τη δυνατότητα να εγκρίνει την κοινοποίησή τους στις τράπεζες με τις οποίες συνεργάζεται, και αφετέρου θέτει μία αυστηρή περίμετρο δεδομένων που είναι προσβάσιμα στα πιστωτικά ιδρύματα.

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος επίσης, ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο υφυπουργός Οικονομικών αρμόδιος για το Χρηματοπιστωτικό Σύστημα Γιώργος Ζαββός, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ στον υπουργό Επικρατείας Θοδωρής Λιβάνιος, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ αρμόδιος για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου ‘Ακης Σκέρτσος, ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, η κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη, ο προϊστάμενος του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού Αλέξης Πατέλης και η γενική γραμματέας της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, Χαρούλα Απαλαγάκη.