ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ

Μετά τα Τέμπη τι; Ο μεγάλος κίνδυνος στην Ελλάδα

adv

 


Τέμπη: Το δυστύχημα στα Τέμπη δημιούργησε ανασφάλεια στους Έλληνες πολίτες. Ποια είναι η κατάσταση σε δημόσια κτήρια, αεροπλάνα, πλοία, γέφυρες και άλλες υποδομές της χώρας. 

Τέμπη, 28 Φεβρουαρίου 2023, περίπου μισή ώρα πριν τα μεσάνυχτα. Η αμαξοστοιχία Intercity 62, με κατεύθυνση προς τη Θεσσαλονίκη, συγκρούεται μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία που είχε κατεύθυνση προς Αθήνα, στην περιοχή «Ευαγγελισμός» λίγο πριν τα Τέμπη.

Τα δύο τρένα ήταν στην ίδια γραμμή, σε αντίθετη κατεύθυνση. Στα επόμενα δευτερόλεπτα, επικρατεί μια κόλαση επί γης. Φωτιές, αναθυμιάσεις, σίδερα και λαμαρίνες παντού.

Ουρλιαχτά τρόμου, απόγνωσης και απελπισίας. Οι 57 ψυχές που έφυγαν το βράδυ αυτό, θα στοιχειώνουν για πάντα όλη την Ελλάδα.

Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία της χώρας δεν έγινε σε μια εποχή, σε έναν αιώνα αν θέλετε, όπου τα μέσα ελέγχου, η ασφάλεια και η τεχνολογία ήταν σε «πρωτόγονο» επίπεδο.

Συνέβη το 2023. Στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης. Στον αιώνα της «έκρηξης» της τεχνολογίας.

Της τεχνητής νοημοσύνης, της αδιανόητης εξέλιξης ηλεκτρονικών και ψηφιακών συστημάτων για το οτιδήποτε.

Τα πώς και τα γιατί της τραγωδίας αναλύονται, έκτοτε, διαρκώς. Σε ιστοσελίδες, έντυπα μέσα, ραδιόφωνα και τηλεοράσεις, το μοναδικό θέμα συζήτησης είναι ένα. Τα Τέμπη.

Η Δικαιοσύνη έχει ήδη «τρέξει» τις διαδικασίες για να αποδοθούν ευθύνες, η πολιτεία ανακοίνωσε τη λήψη μέτρων, την άμεση βελτίωση των σιδηροδρόμων και την πρόθεση να «φτάσει το μαχαίρι στο κόκκαλο», όμως, όλα αυτά δεν σβήνουν το «ΓΙΑΤΙ» από τα χείλη όλων.

Όπως επίσης, δεν «διαλύουν» και το σύννεφο αμφιβολίας που έχει εμφανιστεί πάνω από τα κεφάλια όλων μας. Η φράση «ζούμε από τύχη», έγινε όχι απλά viral αλλά σκληρή πραγματικότητα για την Ελλάδα.

Το προφανές είναι πως για το επόμενο διάστημα, μια μεγάλη μερίδα των πολιτών – ενδεχομένως η πλειοψηφία – δεν θα νιώθει καμία ασφάλεια να μπει σε τρένο.

Ακόμα και αν αποδεδειγμένα καταφέρουμε να αποκτήσουμε το πιο ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο στον γαλαξία.

Πέρα, όμως, από αυτό στο μυαλό όλων γεννιούνται εύλογα ερωτήματα για το σύνολο των μεταφορών αλλά και των δράσεων των πολιτών της χώρας. 

Πόσο ασφαλείς, άραγε, νιώθουν οι Έλληνες πολίτες; Πόσο ασφαλείς, στην πραγματικότητα, μπορούν να νιώθουν οπουδήποτε πέρα ίσως από την «ασφάλεια του σπιτιού τους»; Ακόμα κι αυτή, άλλωστε, για κάποιους κλονίστηκε βλέποντας τις εικόνες των καταστροφικών και φονικών σεισμών στην Τουρκία στις αρχές του Φεβρουαρίου.

Καθημερινά κυκλοφορούμε, λοιπόν, στον δρόμο, σε μέσα μεταφοράς, σε πλοία, αεροπλάνα… Περνάμε γέφυρες, μπαίνουμε σε δημόσια κτήρια…

Πόσο ασφαλείς, άραγε, μπορούμε να νιώθουμε βλέποντας όλα όσα διαδραματίστηκαν στα Τέμπη; Γνωρίζοντας ότι σε έναν οργανισμό όπως ο ΟΣΕ, με δυσθεώρητη περιουσία σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, εδώ και δεκαετίες δεν άλλαξε το παραμικρό και το 2023 σταθμάρχες και μηχανοδηγοί συνεννοούνται με ασύρματους, οι μπάρες είτε είναι αφύλακτες είτε σηκώνονται χειροκίνητα, και στο δίκτυο δεν υπήρχε η παραμικρή δικλείδα ασφαλείας, είναι λογικό να σκεφτόμαστε «τι μπορεί να συμβαίνει σε άλλους κλάδους»;

Από τον νέο αρμόδιο υπουργό για Υποδομές και Μεταφορές, Γιώργο Γεραπετρίτη, ανακοινώθηκε ότι ο σιδηρόδρομος θα δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του μήνα, έχοντας γίνει όλα εκείνα τα απαραίτητα έργα για να υπάρχει πλήρης ασφάλεια.

Είναι εύλογη η απορία όλων για το πώς μέσα σε διάστημα λιγότερο των 20 ημερών θα γίνουν έργα που δεν υλοποιήθηκαν εδώ και δεκαετίες, όπως επίσης και το αν τα απαραίτητα – αντίστοιχα – έργα έχουν γίνει σε άλλους τομείς. Κι αν όχι, ποιος μπορεί να αφαιρέσει από την καρδιά και το μυαλό των ανθρώπων τον φόβο ότι θα ζήσουμε μια νέα τραγωδία, σε κάποιο άλλο «πεδίο», έτσι ώστε να διορθωθούν κι εκεί τα κακώς κείμενα;

Με έναυσμα όλα τα παραπάνω, το Newsbomb.gr ερεύνησε την κατάσταση σε αρκετούς τομείς που αφορούν τις μεταφορές και τα δημόσια κτήρια, και επιχειρεί να δώσει απαντήσεις στο ερώτημα «Πόσο ασφαλείς είμαστε, τελικά, στην Ελλάδα;»…

Κανείς δεν θέλει να δει έναν νέο τόπο τραγωδίας, από αντίστοιχα εγκληματικά λάθη και παραλείψεις, όπως συνέβη στα Τέμπη.