Κανείς δεν το παρατήρησε έως σήμερα: Το σκηνοθετικό κόλπο στο πρόσωπο του Χριστού στο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ»
Αναμφισβήτητα, «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» του Φράνκο Τζεφιρέλι, θέλοντας και μη και ιδιαίτερα για εκείνους που πηγαίνουν στην εκκλησία μόνο την Ανάσταση, είναι μια σειρά άμεσα συνδεδεμένη με τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Μια σειρά που γυρίστηκε το από το 1975 έως το 1976 σε Μαρόκο και Τυνησία και η οποία τα τελευταία πάρα πολλά χρόνια προβάλλεται ανελλιπώς και στην ελληνική τηλεόραση.
Η επιτυχία της σειράς αν μη τι άλλο κρίνεται και από το γεγονός ότι ο Ρόμπερτ Πάουελ, ο οποίος υποδύεται τον Ιησού, σαν εικόνα έχει ταυτιστεί απόλυτα με την εικόνα που έχουν φτιάξει πολλοί στο μυαλό τους για τον Χριστό.
Και αυτό δεν έγινε τυχαία. Ο Τζεφιρέλι έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο βλέμμα του Ιησού-Πάουελ.
Ο ηθοποιός είχε έτσι και αλλιώς γαλάζια μάτια, ο σκηνοθέτης επέμεινε να τονιστούν ιδιαίτερα και φρόντισε και κάτι ακόμη για να δώσει ένα υπαράνθρωπο στοιχείο στον ήρωά του.
Συγκεκριμένα, προκειμένου να κάνει τα μάτια του Ιησού-Πάουελ, διάφανα μπλε, σαν κρυστάλλινα, έκαναν στο πάνω μέρος του ματιού του ηθοποιού μια μπλε γραμμή eyeliner και στο κάτω μια λεπτή λευκή γραμμή.
Το δεύτερο κόλπο του Φράνκο Τζεφιρέλι είχε επίσης να κάνει με τα μάτια, και επιτεύχθηκε αφενός χάρη στην επιμονή του Τζέφρι Πάουελ και αφετέρου χάρη στο μοντάζ. Ο ηθοποιός από την πλευρά του εξασκήθηκε να μπορεί να κρατάει τα μάτια του ανοιχτά για όσο το δυνατόν περισσότερη ώρα μπορούσε και όταν δεν τα κατάφερνε παρενέβαινε το… μοντάζ.
Ουσιαστικά ο Τζεφιρέλι ήθελε ο Ιησού του να μην ανοιγοκλείνει ποτέ τα μάτια του. Έτσι σε όλη τη σειρά ο Πάουελ εμφανίζεται να ανοιγοκλείνει τα μάτια του μια και μόνη φορά. Αλλες δυο φορές ανοιγοκλείνει τα μάτια του το αγόρι που υποδύεται τον Ιησού σε μικρότερη ηλικία.
Επιλογές του Τζεφιρέλι που δικαιώθηκαν καθώς όπως αναγνώρισαν τηλεκριτικοί με αυτό το κόλπο ο θεατής απέκτησε μια διεισδυτική επαφή με το πρόσωπο του Ιησού. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και σήμερα ψάχνουμε να δούμε τη σειρά…